האם כדאי לאמץ כלב או חתול?

בשעה טובה החלטתם לאמץ חבר חדש למשפחתכם. הבנתם שאתם צריכים להתייחס אליו כמו הילד/ה שלכם ולהעניק לו מכל הלב את כל מה שתוכלו לתת. כעת נותרה רק שאלה אחת – האם כדאי לאמץ כלב או חתול? מה עדיף? מה מתאים לכם ביותר? למי מהם אתם יותר מתחברים? מה ההבדל בעלויות הגידול? ואילו פרמטרים צריך לקחת בחשבון? בואו נצלול לרגע לתוך מדריך זה ונבחן את האפשרויות על פני הפרמטרים השונים.

בחרו בחיית מחמד שאתם אוהבים – לפני הכול:

יש אנשים של חתולים, יש אנשים של כלבים ויש אנשים שאוהבים את שניהם ללא הבדל. אם אתם מתחברים לאחד מסוגי חיות המחמד הרי שזו תהיה הבחירה שלכם. אם אתם אנשים של כלבים ומעדיפים לגדל כלב בבית, רואים את עצמכם משחקים, מאכילים ומטפלים בכלב שלכם ולא בחתול, הרי שזה מה שתאמצו. אם אתם מעדיפים חתול שדורש פחות תשומת לב מכם ואתם פשוט מתחברים יותר לחתולים הרי שזו חיית המחמד שתאמצו ופרמטרים כמו עלויות למשל לא ישנו את דעתכם.

מבחינת עלויות – האם כדאי לאמץ כלב או חתול?

ובכן בכל מקרה של גידול חיית מחמד, כלב או חתול, יהיו לכם עלויות וצריך לקחת זאת בחשבון כשמאמצים אחת כזו. העלויות אמורות להיות פלוס מינוס אותו דבר בין כלבים וחתולים. בשני המקרים תצטרכו לחסן אותם, להעניק טיפול וטרינרי, לתת להם אוכל ומים, קעריות אוכל, משחקים להפגת השעמום ומיטה נוחה. העלויות עשויות להשתנות בהתאם לפרמטרים רבים אחרים כמו ניסיון ואיכות הווטרינר שלכם, איכות המזון שתבחרו או סוגי המוצרים והציוד שתרכשו.

טיפולים שוטפים – מה דורש מאיתנו יותר?

הטיפול השוטף בחיית המחמד שלכם יושפע במידה ניכרת מסוג חיית המחמד שתבחרו. כלב ידרוש מכם הרבה יותר תשומת לב מאשר חתול שלרוב מעדיף להתבודד ומגיע אליכם רק כשהוא רוצה מעט יחס. בעוד שהחתולים יכולים לעשות את צרכיהם בארגז החול, את הכלב תצטרכו להוסיף לטיול כמה פעמים במהלך היום. מבחינת יחס ותשומת לב – כלב ידרוש מכם הרבה יותר יחס, חום ואהבה מאשר חתול. מכאן שבהקשר של טיפול שוטף בדרך כלל אימוץ חתול יהיה קל יותר.

מה לגבי נאמנות?

אין ספק כי מבחינת נאמנות כלבים מנצחים בגדול. הם יאהבו אתכם יותר מאשר הם יאהבו את עצמם או אתם תאהבו את עצמכם. הם יהיו שם עבורכם בכל פעם שתקראו להם. הם ישבו לידכם, יעניקו לכם, ישמרו עליכם וגזעים רבים גם מספקים עזרה לבני אדם במישורים שונים של החיים. כלב נותן אהבה אמיתית ופשוט יהיה שם עבורכם. חתול נחשבת לבעל חיים כפוי טובה והוא יבוא אליכם רק שזה יהיה נוח לו או משקף את האינטרסים שלו. חתולים אפילו יכולים לשרוט אתכם במידה וירגישו אי נוחות או מאוימים, גם אם אתם אלה ששמים להם אוכל ומים בצלחת בסופו של דבר.

חינוך ואילוף – האם זה פרמטר שצריך להתחשב בו?

כמובן שכן. בסופו של דבר חיית המחמד חיה אצלכם בבית ואתם רוצים לוודא שיהיה לכם נוח ונעים איתה כמו שאתם רוצים שלה יהיה נוח ונעים אתכם ובביתכם. על כן חשוב יהיה לחנך את חיית המחמד לא לשרוט את הריהוט, לא לאכול את נעליי הבית, לא לעשות צרכים על הרצפה או השטיח וכמובן להקשיב לכם כאשר אתם נותנים פקודות/הנחיות סטנדרטיות כמו שקט, שב, בוא וכו’. בעוד שאת הכלב ניתן לחנך ולאלף, חתולים יקבלו חינוך בסיסי בלבד ולא יקשיבו לכם מעבר לכך. ישנם חתולים שהאופי שלהם מאוד נוח, רגוע ושקט. הם יהיו ידידותיים ונעימים, לעולם לא ישלפו ציפורניים ולעתים ממש נראה כאילו הם מקשיבים לקריאותיכם אבל אלו תלויים באופי החתול ולא תמיד אפשר לדעת זו כאשר מאמצים אחד, במיוחד אם מדובר בגור צעיר.

אם כבר מדברים – האם באמת עדיף לאמץ גור או חיית מחמד בוגרת?

בהמשך לשאלה האם כדאי לאמץ כלב או חתול ייתכן ותשאלו את עצמכם האם כדאי לאמץ גור או חיה בוגרת? ובכן זה עשוי להשתנות בהתאם להעדפותיכם באימוץ חיית המחמד. גורים דורשים יותר תשומת לב והתעסקות ולכן אדם מבוגר הרוצה לאמץ חיית מחמד שתהיה לו חברה בבית סביר שירצה לאמץ חיה בוגרת יותר. גור מתאים יותר למשפחות צעירות או אנשים שיש לכם את היכולת והזמן להתמודד עם גידול של גור ורוצים חיית מחמד לשנים רבות קדימה.

האם כדאי לאמץ או לרכוש חיית מחמד?

אנו מבינים כי רכישה של חיית מחמד עשויה לחשוף אתכם לסוג החתול או הכלב שאתם מאוד רוצים לאמץ ותפתח בפניכם אפשרויות שונות, אך זכרו תמיד כי ישנם אינספור כלבים וחתולים שנטשו אותם או מחפשים לכם בכלבייה הקרובה ומחפשים בית חם ואוהב, משפחה חמה ואימוץ של מי מהם יכולה להיות החלטה מבורכת מאוד.

 

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אתכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

X
דילוג לתוכן preloader