האם כלבים יכולים לאכול אוכל של חתולים ולהיפך?

כמעט כל בעל חיית מחמד נתקל בסוגיה הזו. האם כלבים יכולים לאכול אוכל של חתולים ולהיפך? זהו מאורע נפוץ מאוד כאשר מגדלים כלבים וחתולים באותו בית אך לא רק. גם כאשר עושים סיבוב עם הכלבה בפארק למשל, ישנם אנשים המפזרים אוכל לחתולי רחוב בצידי הדרך או אפילו בקעריות מסודרות בפארק וכלבים רבים שעוברים במקום עשויים להימשך את האוכל שהם רואים ולאכול ממנו או לנסות לאכול ממנו. אז אנחנו כאן כדי לענות סוף סוף על השאלה הזו.

אז נתחיל מהסוף – האם כלבים יכולים לאכול אוכל של חתולים?

התשובה היא כן ולא. כלומר, מצד אחד יש סיבה שיש מזון לכלבים ומזון נפרד לחתולים. תכף נפרט על כך. אך חשוב שתדעו כי אם הכלב שלכם אכל מעט מזון לחתולים, כל זמן שאין באותו מזון מרכיב שעשוי להיות מסוכן לכלב שלכם מבחינה אלרגית הרי שלא צפויה לו סכנה ממשית, כל עוד מדובר בכמות קטנה ולא משהו שהוא עושה באופן עקבי. מקסימום מעט כאבי בטן או שלשולים.

עכשיו בואו נכנס מעט לעומק ונסביר:

הגוף, הקיבה והצרכים התזונתיים של כלבים וחתולים שונים זה מזה. לכן גם כלבים וחתולים באותו הגודל והמשקל למשל, עדיין יהיו בעלי צרכים תזונתיים שונים ולכן מרכיבי האוכל שלהם הינם שונים. בעוד שאוכל לחתולים למשל יכלול יותר חלבון, שומן ובשר, מזון לכלבים ישלב גם ירקות ויהיה עשיר יותר בסיבים ופחמימות. גם מערכת העיכול של הכלב והחתול שונים אחד מהשני, כאשר קיבת החתול בדרך כלל תגיע עד 300 מ”ל ואילו קיבתו של כלב יכולה להגיע גם ל8 ליטרים. איברים נוספים המשפיעים על העיכול כמו המעי הדק והמעי הגס עשויים להשפיע גם כן על סוגי המזונות ואופן העיכול שלהם בגוף הכלב וגוף החתול. על כן, חשוב להקפיד לתת לכלב ולחתול שלכם, כל אחד את המזון המתאים לו לפי צרכיו.

בדיקה של המרכיבים על גבי האריזה:

אחת הדרכים הטובות ביותר למצוא את ההבדלים בין סוגי המזון השונים היא על ידי בדיקת גב האריזה של מוצר המזון שאתם קונים. על אף שאמור להיות כתוב על האריזה אם מיועד לכלבים/חתולים ולאיזה גיל האוכל מתאים, הרי שכדאי לדעת כי בתווית המרכיבים בגב האריזה תראו לרוב תאורין באוכל לחתולים למשל, המשמש כמעין תוסף לחתולים שאינו מצוי באוכל לכלבים. אצל כלבים לעומת זאת יהיו יותר ויטמין B6, ויטמין C, מגנזיון, אשלגן וכו’.

אילו תופעות לוואי יכולות להיות?

במידה והכלב שלכם כן אכל אוכל של חתולים ייתכן והוא יסבול מכמה תופעות לוואי כמו בחילות וכאבי בטן ולעתים גם ירידה באנרגיה. כל עוד מדובר בכמות קטנה זה לא אמור להוות בעיה. כלב שיאכל אוכל לחתולים באופן עקבי עשוי לסבול גם מהשמנת יתר ומחלות הנלוות לכך, מחסור בוויטמינים ולעתים אף לבעיות יותר מורכבות מאשר רק כאב בטן. לכן  מומלץ להימנע ממתן אוכל לחתולים לכלב שלכם. גם אם לא באופן מכוון – הרי שאם אתם מזהים שהוא אוכל מהמזון לחתולים בבית או ביציאה בחוץ כדאי יהיה לבצע פעולות שימנעו זאת.

איך ניתן למנוע מהכלב לאכול את האוכל של החתול בבית בו מגדלים את שניהם?

כדי למנוע מהכלב לאכול מהאוכל של החתולים בבית אתם רוצים למנוע ממנו את הגישה לאוכל. תוכלו לעשות זאת בכמה דרכים:

  • מיקום הקערה במקום גבוה – אליו הכלב לא יכול להגיע. החתולים כן יכולים להגיע למקומות גבוהים בבית ואם אתם מגדלים חתולים סביר להניח שכבר ידעתם זאת. במידה ומדובר בחתול מבוגר שקשה לו לקפוץ או להגיע למקומות גבוהים אל תבחרו באופציה זו.
  • התקנת גדר בטיחות – כן, כמו זו של תינוקות וילדים קטנים בבית. תוכלו להשתמש בגדר שכזו למנוע מהכלב להגיע לקעריות האוכל של החתול, כאשר החתול שלכם כן יוכל להגיע אליהן במעבר בין עמודי הגדר או בקפיצה מעליה.
  • אילוף הכלב – ניתן גם לקחת כמה שיעורי אילוף עם הכלב שלכם וללמד אותו לא להתקרב לקעריות האוכל של החתולים אלא רק לקעריות האוכל שלו.
  • מניעה פיזית – במהלך הסיבוב בפארק אתם עשויים להיתקל באוכל מפוזר של חתולים שאנשים נחמדים פיזרו בצידי הדרך או בקעריות ייעודיות עבור חתולי הרחוב. פשוט שימו לב שלא להתקרב לאוכל הזה עם הכלב שלכם.

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אתכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

X
דילוג לתוכן preloader